ⓘ Free online encyclopedia. Did you know? page 17




                                               

Antoni Viladamor

Antoni Viladamor fou arxiver del lArxiu Reial de Barcelona natural de Barcelona. Va escriure un "Cronicó de Catalunya" en 1585 del manuscrit es va aprofitar molt Pujades com diu Marcillo. Nicolás Antonio diu que en 1558 era arxiver reial de Barce ...

                                               

The Capital

The Capital és un diari publicat a Annapolis des de 1884. El seu diari germà, The Gazette, és un dels diaris més antics dAmèrica, els orígens del qual es remunten a principis del segle xviii. The Capital serveix la ciutat dAnnapolis, la major par ...

                                               

Chicago Tribune

Chicago Tribune és un dels principals diaris de la ciutat de Chicago, Illinois i el número vuit en vendes a Amèrica del Nord. Conegut anteriorment com a Worlds Greatest Newspaper. Lactual president del diari és Sam Zell. Fou creat per James Kelly ...

                                               

International Herald Tribune

L Internacional Herald Tribune, també anomenat IHT o el Tribune, és un diari americà de llengua anglesa la seu del qual està situada a França. Creat a París el 1887, és sobretot destinat als Americans expatriats. Es deia a linici el New York Hera ...

                                               

Los Angeles Times

The Los Angeles Times és un diari publicat a Los Angeles als Estats Units. Després del The New York Times és el segon diari dels Estats Units amb una circulació de 900.000 lectors al dia. El 4 de desembre de 1881 va ser publicat per primera vegad ...

                                               

National Catholic Reporter

El National Catholic Reporter és un diari dels Estats Units que pretén donar informació independent sobre lEsglésia Catòlica. Va ser fundat el 1964 pel periodista Robert Hoyt amb lobjectiu de portar els estàndards professionals dinformació period ...

                                               

New York Herald

El New York Herald era un diari de gran tirada, editat a New York entre 1835 i 1924. Durant la guerra de Secessió, el diari sostenia el Partit Demòcrata. Va finançar lexpedició de Henry Morton Stanley a lÀfrica per trobar David Livingstone així c ...

                                               

New York Sun

The New York Sun va ser un periòdic publicat la ciutat de Nova York des de 2002 fins al 2008. Un diari anterior de Nova York The Sun començà a publicar-se el 1833 i es fusionà amb New York World-Telegram el 1950. Era considerat un diari seriós i ...

                                               

New York World

El New York World fou un diari publicat la ciutat de Nova York, entre 1860 i 1931. Aquest diari va ser molt important en la història de la premsa estatunidenca. El World va ser fundat el 1860, i entre 1862 i 1876 el va editar Manton Marble, que t ...

                                               

The Christian Science Monitor

The Christian Science Monitor és un setmanari internacional que té la següent missió: "no fer mal a ningú, sinó beneir tota la humanitat ". Va ser creat el 1908 per Mary Baker Eddy, fundadora també de lEsglésia de Crist, Científic. El periòdic no ...

                                               

The Washington Times

The Washington Times és un periòdic publicat a Washington. Va ser fundat lany 1982 com una alternativa conservadora al Washington Post pels membres de lEsglésia de la Unificació.

                                               

News of the World (periòdic)

El News of the World va ser un tabloide de circulació nacional, publicat al Regne Unit de 1843 a 2011, imprimint la seva última edició el 10 de juliol daquest any. Va ser el periòdic més venut en llengua anglesa al món. Originalment establert com ...

                                               

Press Complaints Commission

La Press Complaints Commission és una organització britànica dautoregulació per a diaris i revistes impreses, de participació voluntària, composta per representants indicats pels principals grups de mitjans de comunicació. La PCC finança les seve ...

                                               

Sky plc

Sky plc és lempresa operadora de Sky Digital, un servei de subscripció de televisió al Regne Unit i Irlanda. També produeix continguts per a televisió, i és propietària de diversos canals com Sky News o Sky 1. És el major proveïdor de televisió d ...

                                               

BOM Cine (Catalunya)

BOM Cine és un canal de televisió que emet cinema en diverses Comunitats Autònomes dEspanya. En lactualitat, BOM Cine és present en la Comunitat de Madrid, Andalusia, Regió de Múrcia, Comunitat Valenciana i, en col laboració amb Grup Godó i 8tv, ...

                                               

RAC 105 TV

RAC 105 TV, antigament conegut com a 105 TV, fou un canal musical privat català que emetia videoclips de música actual i grans èxits. Va començar les seves emissions el 9 de febrer del 2008 pel quart canal del múltiplex dEmissions Digitals de Cat ...

                                               

Grupo Godó

Grupo Godó de Comunicación, o simplement Grupo Godó, és una empresa que està present en diverses àrees de la comunicació. El seu origen està vinculat al diari La Vanguardia, fundat lany 1881 pels germans Carles i Bartomeu Godó, i el diari El Mund ...

                                               

Ramon Godó Lallana

Ramon Godó Lallana primer comte de Godó, fou un empresari i polític català, fill de Carles Godó i Pié i nebot de Bartomeu Godó i Pié, fundadors del diari La Vanguardia.

                                               

La Vanguardia

La Vanguardia és un diari en llengua catalana i castellana publicat a Barcelona. Va ser fundat el 1881 i és editat pel Grupo Godó, propietat de Javier Godó, comte de Godó. És un dels dos rotatius amb més difusió a Catalunya i el diari català més ...

                                               

Hermes Comunicacions

Hermes Comunicacions és el primer gran grup de comunicació escrita en català, que compta amb 54.000 exemplars cada dia al carrer i té més de 600.000 lectors a internet. Està presidit per Joaquim Vidal i Perpinyà. El dia 27 de novembre del 2009 He ...

                                               

El Punt Avui

El Punt Avui és un diari de Catalunya editat en català fruit de la fusió dels diaris El Punt i Avui, que va aparèixer el dia 31 de juliol del 2011. Té una edició impresa en paper i una pàgina web. Compta amb una edició nacional i una altra de prò ...

                                               

Joaquim Vidal i Perpinyà

És conseller dempresa de comerç i alimentació i propietari dels supermercats Valvi. Soci fundador i propietari de Televisió de Girona i president dHermes Comunicacions. Fou president del Club Bàsquet Girona entre els anys 1987 i 2000. Militant de ...

                                               

Grup RBA

El Grup RBA és un grup editorial independent fundat a Barcelona el 1991. Es constituí inicialment com a RBA Col leccionables SA, amb la intenció de promoure les edicions de col leccionables de quiosc. El 1993 creà RBA Revistes SA i, el 1994, obti ...

                                               

Atresmedia

Atresmedia és un grup de comunicació espanyol que opera en diversos sectors dactivitat, especialment laudiovisual. Atresmedia té com a empresa mare la filial Antena 3 de Televisión que va obtenir lany 1989 una de les tres llicències per a televis ...

                                               

Mediaset España Comunicación

Mediaset España Comunicación és un grup de comunicació espanyol, creat el març de 1989, lactivitat se centra, essencialment, en la producció i exhibició de continguts televisius. Actualment opera els canals de televisió Telecinco, Cuatro, Factorí ...

                                               

Mediaset

Mediaset, oficialment Mediaset S.p.A., és una empresa italiana dedicada la comunicació audiovisual controlada per Fininvest. Bona part dels seus estudis radiquen a Milano 2, làrea de la ciutat de Milà, des de la qual va començar a emetre Telemila ...

                                               

Prensa Ibérica

L Editorial Prensa Ibérica és un grup empresarial audiovisual amb seu a Barcelona que publica diversos periòdics a Espanya, Portugal i Austràlia. El seu president és Francisco Javier Moll de Miguel qui va assolir els seus primers periòdics adquir ...

                                               

Diari de Girona

El Diari de Girona és una publicació periòdica de caràcter generalista i de serveis centrada en les notícies de caràcter local i comarcal de la Província de Girona. Es publica en català i el grup editor és Prensa Ibérica, presidit per Francisco J ...

                                               

Diario de Mallorca

Diario de Mallorca és un diari de Mallorca. considerat com un dels més importants i rellevants de lilla. El 2006 va rebre el Premi Ortega y Gasset, i el premi del Consell General de lAdvocacia per revelar una trama internacional de la CIA de segr ...

                                               

El Periódico de Catalunya

El Periódico de Catalunya és un diari dinformació general de pagament i distribució matinal, editat a Barcelona amb doble versió catalana i castellana. És el diari de Catalunya més venut. Pertany al grup empresarial Prensa Ibérica presidit per Fr ...

                                               

Faro de Vigo

Faro de Vigo és el diari degà de la premsa espanyola que se segueix publicant en lactualitat. Es va imprimir per primera vegada el 3 de novembre de 1853 en el taller tipogràfic que tenia el seu fundador, Angel de Lema y Marina, al carrer de lOliv ...

                                               

Información

Información és un diari la província dAlacant, en castellà i que pertany al grup Editorial Prensa Ibérica presidit per Francisco Javier Moll de Miguel. Se centra principalment en les notícies ocorregudes la província amb apartats importants per a ...

                                               

Levante-EMV

Levante-El Mercantil Valenciano és un diari del País Valencià que pertany al grup editorial Prensa Ibérica, que també edita el diari Información a Alacant. Des del 1977 va pertànyer a Medios de Comunicación Social del Estado i el 1984 va ser adqu ...

                                               

Regió7

Regió7 és un diari en llengua catalana publicat la Catalunya central. Va néixer a Manresa lany 1978. Publica informació general i informació local de les comarques del Bages, el Solsonès, el Berguedà, la Cerdanya, lAlt Urgell, el sector nord del ...

                                               

PRISA

PRISA és el grup de mitjans de comunicació i editorial més gran dEspanya, cofundat per José Ortega Spottorno el 1972. Cotitza la Borsa de Madrid, té ingressos de 1.455 milions deuros i més de 30 milions dusuaris únics a tot el món. Jesús de Polan ...

                                               

Localia Televisión

Localia Televisión va ser una xarxa de televisions locals gestionades per Promotora de Emisoras de Televisión repartides per Espanya que va començar la seva activitat lany 2000 i va finalitzar el 2009.

                                               

Unidad Editorial

Unidad Editorial és un grup de mitjans de comunicació espanyol, que va néixer el 2007 com a resultat de la fusió del Grupo Recoletos i Unedisa. El grup és controlat en un 96% pel grup italià RCS MediaGroup.

                                               

Grupo Recoletos

El Grup Recoletos va néixer a 1992. La fundació està lligada als noms de tres periodistes José María García-Hoz, Joan Kindelán i Juan Pablo de Villanueva, qui el 1977 van crear Punto Editorial i el 1988 el grup Pearson es va convertir en un dels ...

                                               

Veo Televisión

Veo Televisión fou una de les dues cadenes dàmbit estatal creades específicament per la televisió digital terrestre a Espanya, amb una llicència adjudicada simultàniament la de Net TV el 2002. Pertanyia a Unidad Editorial, després de labsorció de ...

                                               

Grupo Zeta

El Grupo Zeta és un grup de comunicació amb seu a Barcelona i fundat el 1976 per Antonio Asensio Pizarro. Entre 2009 i 2009 el va presidir Antonio Asensio Mosbah. Des de 2015 fins 2019 Agustín Cordón fou el conseller delegat. El 2019 el va compra ...

                                               

El Periódico Mediterráneo

El Periódico Mediterraneo és un periòdic en castellà, el més venut en la Província de Castelló. Va ser fundat en 1938 i des de 2019 pertany a Prensa Ibérica.

                                               

RTL Group

El RTL Group és la companyia de televisió, ràdio i la productora més gran dEuropa. El seu accionista principal és el conglomerat alemany Bertelsmann, que posseeix 43 televisions i 32 emisores de ràdio en 10 països. Opera canals de televisió i rad ...

                                               

Atlanta Braves

Campionats de la National Association 4: 1872, 1873, 1874, 1875 Campionats de la Divisió Est 11: 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005 Campionats de la Lliga Nacional 17: 1877, 1878, 1883, 1891, 1892, 1893, 1897, 1898, ...

                                               

Cugat.cat

Cugat.cat és el mitjà de comunicació públic multimèdia de Sant Cugat del Vallès que compta amb una freqüència de ràdio al 91.5 FM, un portal web i una televisió per IP. Fundat el juny de 1982 com a Ràdio Sant Cugat, lany 2009, lOrganisme Autònom ...

                                               

LEramprunyà

LEramprunyà és un periòdic editat pel grup municipal dERC la localitat de Gavà, però amb una visió àmplia que tracta temes locals, socials, esportius i culturals. Inclouen entrevistes dentitats o personalitats locals, i articles dopinió de person ...

                                               

Revista de Palafrugell

La Revista de Palafrugell és una publicació dinformació general de periodicitat mensual editada al municipi de Palafrugell, al Baix Empordà, des de lany 1962. Lescriptor Josep Pla hi va col laborar. Editada per lAssociació Pou den Bonet, la revis ...

                                               

Revista Roda de Ter

La Revista Roda de Ter és una publicació bimensual editada per l’Ajuntament de Roda de Ter i que des de fa més de 60 anys informa puntualment als veïns sobre les notícies i esdeveniments del municipi rodenc. Amb una mitjana de 40 pàgines i impres ...

                                               

Tarragona Federal

Tarragona Federal: Portaveu del Partit Republicà Democràtic Federal de Tarragona. Va sorgir al 1910 i es va dissoldre al 1931 quan es va transformar de diari a setmanari.

                                               

Siscu Baiges

Francesc Baiges Planas, conegut també com a Siscu Baiges, és un periodista català. És autor del llibre Banca Catalana: Más que un banco, más que una crisis, la primera obra sobre la història de Banca Catalana, des de la seva fundació el 1959 a pa ...

                                               

Josep Maria Benet Ferran

El febrer de 2018, poc abans que fos retirada de la fira dart Arco, Benet adquirí lobra Presos Políticos a lEspanya contemporània de Santiago Sierra. Indignat pel que considerà un "acte de censura intolerable", posà lobra a disposició de qui volg ...